دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Kaspersky Lab

شرکت روسی کسپرسکی مجددآ مجبور به کاهش قیمتها و ارائه تخفیفهای بیشتری شد .

شرکت ایدکو SOHA - نماینده آنلاین آنتی ویروسهای کسپرسکی - 50 درصد تخفیف ویژه بر روی محصولات اینترنت سکیوریتی این شرکت ارائه داده است .

این برای اولین بار در طول 6-7 سال فعالیت کسپرسکی در ایران است که این شرکت بر روی محصولات خانگی خود رسمآ 50% تخفیف ارائه می دهد .

هم اکنون محصولات اینترنت سکیوریتی 1 کاربره را به قیمت 65 هزار تومان و اینترنت سکیوریتی 3 کاربره را به صورت تمدید به مبلغ 140 هزار تومان می توانید تهیه کنید .

البته
با توجه به اینکه کسپرسکی قیمت پایه محصولاتش را نسبت به 2 ماه پیش بیش از 15 % کاهش داده ، این تخفیف به نوعی بیش از 60 و 70 درصد می باشد که نشان دهنده وضعیت بسیار وخیم فروش آنتی ویروسهای این شرکت در ایران است .


ولی دلیل ارائه تخفیفهای بی سابقه بر روی آنتی ویروسهای خانگی چیست ؟

پیش از همه باید بگوئیم که در سال 91 این شرکت روسی بیش از 7-8 دوره تخفیف بر روی آنتی ویروسهایش ارائه داده .

اتفاقآ یکی از آخرین تخفیفهای این شرکت بر روی آنتی ویروسهای خانگی بود که از طریق شرکت شاتل برای مدت حدود 2 ماه ارائه شد و تقریبآ با یکی از تخفیفهای آنتی ویروسهای تحت شبکه این شرکت همزمان بود .

آن تخفیف در ظاهر 40 % بود ، ولی از آنجایی که قیمت پایه کسپرسکی شاتل کمتر از قیمت رسمی کسپرسکی است ، تخفیف واقعی نزدیک به 70 درصد بوده است .

ولی کسپرسکی ، هم برای افزایش این تخفیفها و هم تمدید دوره تخفیفها دلایل بسیاری دارد .


بسیاری از خریداران آنتی ویروس مانند گذشته فریب تبلیغات مختلف این شرکت را نخورده و حاضر به پرداخت هزینه بابت ضد ویروسهای بی کیفیت این شرکت روسی نیستند .

البته هنوز کسپرسکی با ارائه لایسنس و بسته محصول به برخی شرکتها خارج از شبکه نمایندگی اصلی خود و اجرای برخی سیاستها سعی دارد تا بیشترین بسته بندی آنتی ویروس را در پشت ویترین فروشگاه ها داشته باشد و نشان دهد هنوز در بازار حضور دارد .

ارائه این تخفیفها باعث می شود بسته های کسپرسکی که ماهها است در فروشگاه ها به فروش نرفته برای مدت بیشتری در پشت ویترینها در معرض دید کاربران باشد .

حتمآ در بازار بسته های آنتی ویروسهای کسپرسکی که از گارانتی ها و شرکتهای نا آشنا و نامعتبر هستند را به وفور مشاهده کرده اید .

فروشندگان . کسبه بازار نیز برای اینکه بتوانند این آنتی ویروسها را بفروشند متوسل به هر کلک و فریبی که فکرش را بکنید می شوند ( حتی گاهی دیده شده می گویند نمایندگان رسمی کسپرسکی که اسمشان در وب سایت است معتبر نیستند .)

این بسته ها حاوی لایسنسهایی می باشند که توسط خود دفتر کسپرسکی خاورمیانه توزیع شده و البته در بسیاری از موارد دارای ایرادات اساسی هستند .

البته این موضوع عجیب و جدیدی نیست ، زیرا کسپرسکی پیش از این سابقه استفاده از نمایندگان رسمی خود برای توزیع لایسنسهای مشکل دار و جعلی را نیز دارد چه برسد به نمایندگان غیر رسمی و غیر معتبر و به طور همزمان که از فروشگاه ها و کسبه بازار برای رسیدن به اهدافش کمک می کند ، سعی در بی اعتبار کردن آنها نیز دارد .

( این سیاست از طریق دفتر روسیه و دفتر امارات کسپرسکی و با مشورت و هماهنگی دفتر به اصطلاح روابط عمومی این شرکت و برخی نمایندگانش در ایران مدیریت می شود و کارتهای اسکرتچ شده مشکل دار به توزیع کنندگان داده می شود تا اگر هم کاربری بود که علاقه مند به خرید آنتی ویروسهای این شرکت است به وب سایت آنلاین کسپرسکی مراجعه نمائید و از طرفی بازار اعتبار لازم برای فروش بسته دیگر ضد ویروسها را نیز نداشته باشد .)

همه موافق هستند که کسپرسکی به واسطه تبلیغات و مخصوصآ شبکه خبر پراکنی خود توانست برای مدتی کاربران را ترغیب به خرید محصولاتش کند .

ولی به طور کلی مشتریان این شرکت به 2 دسته تقسیم می شوند :

1- آنهایی که به واسطه قیمت ، اقدام به خرید نمودند .

مصرف کننده آنتی ویروسی که به خاطر قیمت پایین تر یک محصول اقدام به خرید آن می کند ، به سادگی توسط شرکتهای رقیب که قیمت محصولاتشان کمتر است مهاجرت می کند .

در دوره ای کسپرسکی تلاش کرد با گران کردن محصولاتش مثلا نشان دهد محصولات کیفیت دارند که این سیاست موفقیت آمیز نبود .

اولا برخی از شرکتهای هم سطح کسپرسکی سعی نمودند محصولاتی مشابه و در سطح کسپرسکی ارائه دهند .

دومآ خرید کسپرسکی به واسطه سیاستها و کلاهبرداری هایش با ریسک بالایی همراه است .


البته تا چند سال پیش کسپرسکی اندکی از برخی شرکتهای آنتی ویروس هم سطحش بهتر بود ، ولی در 2-3 سال اخیر ، آن شرکتها فعالیت و کیفیت محصولاتشان را به سطح کسپرسکی و در برخی موارد بهتر از کسپرسکی رساندند .

ارائه 6-7 دور تخفیف در سال 91 که آخرین مورد آن تاکنون سابقه نداشته ، نشان می دهد فروش آنتی ویروسهای کسپرسکی به پایین ترین سطح خود رسیده است .

البته نباید فراموش کنیم این شرکتها ( هم سطح کسپرسکی ) مانند خود شرکت کسپرسکی هنوز فاصله بسیاری با شرکتهای معتبر بین المللی ارائه دهنده آنتی ویروس و به غول معروف غولهای آنتی ویروس دنیا دارند .

2- خرید به دلیل اعتبار برند و کیفیت .

وقتی این شرکت روسی چندین بار از مشتریان خود کلاهبرداری کرد و قادر به ارائه پشتیبانی بر روی اشتباهاتش نبود ، این گروه از مشتریان هم متوجه شدند چقدر ساده فریب تبلیغات نادرست این شرکت روسی را خورده اند .

اسکن سیستم توسط ابزارهای شرکتهای معتبر بین المللی و غولهای آنتی ویروس به این کاربران ثبات کرد اکثرآ به روتکیتها و بدافزارهای بسیار خطرناکی آلوده هستند که کسپرسکی قادر به شناسایی آنها نبوده .

از طرفی ارائه برندهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر در ایران و انتشار اخبار و اطلاعات صحیح در حوزه امنیت سایبری ( شرکتها و محصولات آنتی ویروس توسط دیسنا ) باعث شد تا دانش و آگاهی این گروه از کاربران که به دنبال محصولات با کیفیت و گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر بودند
، افزایش یابد .

این گروه از مشتریان کسپرسکی هم دیگر به این شرکت روسی و محصولاتش اعتماد نداشته و به سادگی به آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی مهاجرت کردند .

افشای این موضوعات که کشف بسیاری از ویروسها مانند فلیم ، مهدی ، گووس و ... کار کسپرسکی نبوده بیش از گذشته کاربران را متقاعد کرد که کسپرسکی قادر به شناسایی بسیاری از تهدیدات سایبری مخصوصآ تهدیدات پیچیده نیست و نمیتواند از مشتریان محصولاتش حفاظت کاملی داشته باشد .

از طرفی در صورت بروز مشکل مانند باگ در نرم افزار و یا آپدیتهای اشتباه ، کاربران فقط باید دست دعا به آسمان بلند میکردند و از خداوند خدمات پس از فروش می گرفتند .



در نهایت هر شخص و شرکتی که محصولی از این شرکت روسی خریده بود و به نوعی توسط این شرکت نقره داغ شد ، متوجه شد که باید با دقت و حساسیت بیشتری اقدام به انتخاب و خرید آنتی ویروس مورد نیازش نماید و قطعآ محصولات شرکتهای روسی و شرکتهایی که چندان معتبر نیستند می تواند علاوه بر دور ریختن پول ، باعث به خطر افتادن امنیت خودش باشد .

از طرفی نباید به سادگی به اخباری که در وب سایتها و نشریات ایرانی که عمومآ همکار کسپرسکی هستند اعتماد کرد .




- انتشار اخبار نادرست در وب سایتها و نشریات .
- ارائه اطلاعات و آمار غیر واقعی به موسسات و نمایندگان .
- کلاهبرداری از مشتریان .
- کلاهبرداری از نمایندگان .
- سعی در آلوده کردن تجهیزات کاربران با ارائه اطلاعات نادرست و انتشار ضد ویروسهای جعلی .
- انتشار اخبار بی ربط درباره ویروسهایی که شرکتهای دیگری آنها را شناسایی کرده بودند ولی کسپرسکی وانمود کرد که ویروسها را خود شناسایی کرده است . ( مانند فلیم : وب روت ، مهدی : سوفوس ، مینی فلیم : ترند میکرو و  ویروسهای دیگر  )
- انتشار اخبار نادرست درباره شرکتهای معتبر امنیتی در وب سایتها و رسانه ها .

( این اطلاعات عمومآ به طور غیر مستقیم و از طریق کمیسیونهای سازمان نظام صنفی رایانه ای که عمومآ نمایندگان تبلیغاتی و تجاری کسپرسکی در آنها عضو هستند منتشر می شوند . )


- مثلا کسپرسکی در بهترین حالت شاید 10 میلیون کاربر داشته باشد ، ولی خود این شرکت مدعی 300 تا 350 میلیون کاربر است .

این در حالی است که این شرکت روسی در طول این سالها نه تنها طیف وسیعی از نمایندگانش را از دست داده ، بلکه حتی برخی کارمندان و مدیران منطقه ای هم محل کار خود را ترک کرده و کسپرسکی مجبور شده برخی دفاترش را تعطیل یا ادغام کند.)

مشخص است شرکت روسی به این ضرب المثل اعتقاد دارد که اولا دروغ کنتر ندارد و دومآ دروغ هرچه بزرگتر باور کردنش راحت تر .

کسپرسکی در طول این سالها چندین آپدیت اشتباه بر روی آنتی ویروسهای ( خانگی و تحت شبکه ) خود داده که 2 مورد آنها بسیار مشکل ساز بوده و با تآخیر بیش از 3 روز مشکل را رفع کرده .

 یکبار در سال 2010 که 3 روز برطرف کردن مشکل طول کشید و یکی هم در اواخر سال 2012 که برطرف کردن مشکل نزدیک به 20 روز طول کشید . هر 2 مورد مربوط به نسخه های تحت شبکه بوده .)

از آنجایی که مشتریان این شرکت عمومآ کاربران ساده لوح و بسیار آماتور هستند که بسیار ساده فریب تبلیغات را می خوردند ، قادر به تشخیص مشکلات در سیستم خود که توسط آنتی ویروسهای کسپرسکی روی می دهد نیستند .

اخبار مرتبط :

دانلود آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی  کاسپرسکی کسپراسکی
تلاش دوباره کسپرسکی برای پنهان کردن واقعیت .


شرکت روسی دوباره مشتریانش را نقره داغ کرد.


هشدار به خریداران محصولات آنتی ویروس


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .