دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

SOHA از لیست توزیع کنندگان کسپرسکی خارج شد .   لینک

شعبه ایرانی شرکت سوها مدعی بود که تنها توزیع کننده آنلاین کسپرسکی در خاورمیانه و شمال آفریقاست .

حال چگونه دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا قرار بوده با پول ریال و تومان ایرانی و شاید کارتهای بانکی عضو شتاب از ایران لایسنس آنتی ویروس و تازه آنهم ضد ویروسهای شرکت کلاهبردار کسپرسکی را بخرند ، بیشتر شبیه توهین به شعور کاربرهای ایرانی است تا توزیع محصول در خاورمیانه و شمال آفریقا ......

کسپرسکی پس از چند دوره کلاهبرداری و کاهش شدید فروش آنتی ویروسهایش سیاست جدیدی را در قبال بازار آنتی ویروس ایران در پیش گرفت که در ادامه این یادداشت به آن میپردازیم .

کلاهبرداری کسپرسکی از بازار فروشگاهی و به قول معروف Retail با 2 هدف عمده صورت گرفت :

1- هدایت فروش به سمت فروشنده آنلاینش که آدرس وب سایتش در وب سایت کسپرسکی و در بخش امارات درج شده بود .

( با این روش اگر قرار میشد دوباره لایسنسهای فروخته شده به مشتریان دچار مشکل شود ، دیگر کسی قادر به اثبات و پیگیری موضوع نبود . )

از طرفی کسپرسکی با کلاهبرداری های متعدد در سطح فروشگاه ها ، بازار فروشگاهی و Retail آنتی ویروسها را نیز آشفته کرده بود.

2- بی اعتبار کردن بازاریان و فروشگاه های کامپیوتری با این هدف صورت گرفت تا دیگر شرکتهای آنتی ویروس قادر به ورود به بازار فروشگاهی و Retail نباشند.

براساس این هدف وقتی خریداران به فروشگاه های کامپیوتری بی اعتماد شوند ، حتی اگر بهترین محصول آنتی ویروس را با بهترین و معتبرترین گارانتی عرضه کنند باز برای فروش آن با مشکل مواجه خواهند شد . زیرا کاربران و خریداران به بازار Retail دیگر اعتماد ندارند .

( توزیع لایسنسهای مشکل دار و نرم افزارهای ضد ویروس جعلی و تقلبی در بسته بندی های شکیل و اصلی دقیقآ با این هدف در بازار انجام شد . )

در همان زمان شرکت کسپرسکی برای حمایت از توزیع کننده آنلاینش ، آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین کسپرسکی را در وب سایتش در زیر مجموعه آدرسهای شرکت سوها در بخش توزیع کنندگان غرب آسیا درج نمود .


و حالا چند ماهی است که کسپرسکی نام سوها ( SOHA ) را از لیست توزیع کنندگان خاورمیانه ای خود خارج کرده .

در چند سال اخیر شرکت ایدکو ( سوها ) تبلیغ میکرد که تنها نماینده و توزیع کننده آنلاین آنتی ویروسهای کسپرسکی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست .

در متن یکی از اخباری که درباره شرکت ایدکو منتشر شده میخوانیم :

"
بقایی افزود: همکاری ما با کسپرسکی در سال 2010 توسعه یافت و اکنون نماینده آنلاین این شرکت در ایران، افغانستان و پاکستان فعالیت خود را ادامه دادیم و اکنون نیز نماینده این شرکت در تمامی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم و احتمالا نخستین شرکت منطقه هستیم که به digital distribution پرداخته است و اکنون کلیه نمایندگان مان به صورت الکترونیکی با ما همکاری می کنند. "

دقیقآ مانند کسپرسکی که مدعی است 300 تا 400 میلیون مشتری دارد .....!!

البته در آن زمان کسپرسکی مجبور به حمایت از ایدکو بود ، زیرا  کسپرسکی بسیاری از مشتریان را از دست داده بود و برای حفظ باقی مشتریانش باید با ترفندی آنها را به خرید دوباره آنتی ویروسهایش راضی میکرد .

قطع همکاری شرکت دورانتاش و از طرفی قطع فروش آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی توسط آواژنگ سیستم نیز وضعیت بحرانی کسپرسکی را بسیار بدتر کرده بود که چاره ای برای آن وجود نداشت .

بد نیست بدانید از سال 2009 تا کنون کسپرسکی صدها بار در بخش نمایندگان وب سایتش تغییرات ایجاد کرده و آنقدر وضعیت آشفته ای دارد که حتی در برخی موارد نام شهرها را به عنوان کشور درج کرده و یا اسم شرکتهایی را درج کرده که در آن زمان ارتباطی با این شرکت روسی نداشته اند .


ولی در طول همه این سالها شرکت کسپرسکی با همکاری کلیه نمایندگان و شرکایش در ایران و امارات و حتی همدستی با چند شرکت ضد ویروس دیگر مانند ESET و Avira و Bitdefender و لابی در سازمان نظام صنفی رایانه " استان تهران " سعی نموده به هر روشی هم مانع از اطلاع رسانی شفاف و صحیح درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس و هم مانع انتشار اخبار و گزارشات و تبلیغات شرکت دورانتاش شود .

جلسه 6 نماینده کسپرسکی در دفتر هفته نامه عصر ارتباط در سال 2010 میلادی که با هدف جلوگیری از انتشار آگهی 4 در 5 سانتی متری ( 4*5 cm )
شرکت دورانتاش صورت گرفت ، تنها یکی از این موارد است .  ( هزینه آن آگهی 20 هزار تومان بود . )

از طرفی چند سال است که شرکت ESET ( سازنده آنتی ویروسهای نود32 ) نیز آدرس وبلاگی وب سایت خبری و آموزشی دیسنا را مسدود نموده تا مشتریانش قادر به مشاهده اخبار و اطلاعات معتبر و موثق درباره شرکتهای معتبر آنتی ویروس نباشند .

آقای امان منظور ( مدیر فروش و مدیر نمایندگان و کانال توزیع کسپرسکی در خاورمیانه ) نیز اواخر سال 2009 میلادی طی ایمیلی به
شرکت دورانتاش ، خواستار توقف فعالیت وب سایت دیسنا و پاک شدن برخی از اخبار این وب سایت شد .

( دلیل ارسال ایمیل کسپرسکی به
شرکت دورانتاش این بود که نام دامنه دیسنا توسط شرکت دورانتاش به ثبت رسیده بود و در آن زمان دورانتاش هنوز نماینده کسپرسکی بود . )

در نهایت
شرکت دورانتاش همراه با دهها شرکت دیگر در دیگر کشورها ، ارتباط با شرکت کسپرسکی را قطع کرد .

و همانطور که میدانید قطع ارتباط فقط محدود به نماینده ها نشد و در طول این سالها صدها کارمند و مدیر و مدیر ارشد کسپرسکی از این شرکت روسی استعفاء داده و آن را ترک کرده اند به صورتی که کسپرسکی مجبور شد برخی دفاتر منطقه ای اش را تعطیل کند که از جمله آنها میتوان به تعطیلی دفتر کسپرسکی در کشور ترکیه اشاره نمود .

مدیر سابق دفتر کسپرسکی در ترکیه پس از خروج از کسپرسکی توزیع کننده ضد ویروسهای ترندمیکرو ( Trend Micro ) در ترکیه شد.

بروزرسانی خبر :

چند ساعت پس از انتشار این خبر ، کسپرسکی با اصلاح وب سایتش دوباره نام سوها ( SOHA ) را به لیست نمایندگانش افزود .



اخبار مرتبط :

مروری بر اخبار و فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی

استفاده از عناوین و القاب خنده دار برای کسپرسکی !!


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران