دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

 http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

پس از استعفای ناگهانی مدیران دفاتر استرالیا و نیوزیلند و مدیر دفتر APAC  ، کسپرسکی آقای " Maxim Mitrokhin " که شخصی روسی و از کارمندان این شرکت است را به مدیریت دفتر خود منصوب و به سنگاپور اعزام کرد .

یکی از مشکلاتی که شرکت روسی کسپرسکی با آن دست به گریبان است ، استعفای گسترده کارمندان و مدیران این شرکت مخصوصآ کارمندان و مدیران دفاتر منطقه ای می باشد .

طی چند سال اخیر صدها نفر از کسپرسکی استعفاء داده و حتی اشخاصی که جهت جایگزینی افراد مستعفی استخدام شدند بعد از چند ماه تا یک سال استعفاء دادند .

" برای نمونه آقای قصان داری که به مدیریت دفتر خاورمیانه و ترکیه کسپرسکی در امارات منصوب شد ، فقط 4 ماه در این شرکت دوام آورد و به سرعت استعفاء داد و کسپرسکی را ترک کرد . "

این وضعیت آنقدر برای کسپرسکی گران تمام شده که  باعث تعطیلی برخی دفاتر منطقه ای این شرکت روسی شده و در برخی موارد دفاتر این شرکت برای ماهها بدون کارمندان کافی و بدون مدیر عامل دفتر و مدیر منطقه ای مشغول به فعالیت بوده اند .

همانطور که میدانید بعد از استعفای 3 مدیر دفتر خاورمیانه کسپرسکی در طول 5 سال اخیر  ، کسپرسکی در نهایت مجبور شد شخصی روسی و از مدیران با سابقه خود را از دفتر موسکو برای مدیریت دفتر خاورمیانه به امارات اعزام کند .

حالا همین اتفاق در دفتر منطقه ای APAC ( " آسیا پاسیفیک " جنوب شرقی آسیا ) افتاده .

- کلاهبرداری
- دروغگویی
- شایعه پراکنی
- انتشار اخبار و گزارشات کذب
- ارائه آمارهای غیر واقعی از میزان فروش و مشتریان
- مشکلات متعددی امنیتی در آنتی ویروسهای تولید شده
- قطع پشتیبانی مخصوصآ در مواقع بحرانی و حساس ( مانند زمان ارائه آپدیتهای اشتباه )
- مشکلات جدی در شناسایی تهدیدات پیچیده سایبری ( مخصوصآ بات نتها و باج افزارها )

باعث شده تا اشخاصی که برای خود ارزش و اعتباری قائل هستند بعد از اینکه متوجه رفتار و سیاستهای شرکت روسی کسپرسکی می شوند این شرکت را ترک کنند .

در این بین  برخی شرکتهای معتبر نیز که به عنوان نماینده و توزیع کننده با کسپرسکی همکاری داشتند ، ارتباط خود را قطع و در برخی موارد روابط تجاری خود را کاهش داده اند .

ولی در ایران تنها شرکت دورانتاش ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد و جلوی خودخواهی و فعالیتهای نادرست این شرکت روسی ایستاد و همین باعث شد تا دورانتاش توسط کسپرسکی و شرکای تجاری ، تبلیغاتی و خبری اش در ایران به شدت هدف حمله و شایعه سازی قرار گیرد .

برخی درخواستهای کسپرسکی از شرکت دورانتاش به شرح زیر بوده است :

- سکوت در برابر کلاهبرداری های کسپرسکی
- همکاری با شرکای خبری و تبلیغاتی کسپرسکی در جهت سرپوش گذاشتن بر فعالیتهای غیر اخلاقی و غیر قانونی این شرکت .
- همکاری با کسپرسکی در انتشار اخبار کذب و حمله به شرکتهای معتبر
- توقف فروش دیگر محصولات ضد ویروس

" دورانتاش تنها و اولین نماینده کسپرسکی بود که همزمان با محصولات کسپرسکی ، عرضه محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتهای امنیتی را در ایران آغاز نمود و همین باعث عصبانیت کسپرسکی شد . "

- توقف فعالیت خبری و آموزشی سایت دیسنا
( نام دامنه دیسنا توسط یکی از مدیران شرکت دورانتاش به ثبت رسیده است . )

بزرگترین نماینده کسپرسکی در ایران نیز سطح روابط تجاری را با توقف فروش آنتی ویروسهای خانگی روسی کاهش داد .

البته شرکت فوق برنامه ای برای قطع ارتباط کامل با کسپرسکی داشت .

آن طرح قرار بود با همکاری و هماهنگی 2 نماینده دیگر کسپرسکی اجرا شود که افشای بد موقع جزئیات طرح باعث شد تا آن نماینده نتواند به طور کامل ارتباط با کسپرسکی را قطع کند .

// نام هر سه شرکت محفوظ می باشد ....... راهنمایی : هر دو شرکتی که با آنها هماهنگی صورت گرفته بود هم محصولات خانگی و هم شبکه کسپرسکی را عرضه میکردند و هنوز هم هر 2 شرکت نماینده کسپرسکی هستند ، فقط یکی از آنها حدود 2 سال است که فروش آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی را به شدت کاهش داده و تقریبآ متوقف کرده است . //

// دلایل اینکه برخی شرکتها فروش آنتی ویروس های خانگی کسپرسکی را متوقف کردند به شرح زیر است :
1- کاهش شدید فروش و تقاضا برای آنتی ویروسهای کسپرسکی
2- کلاهبرداری کسپرسکی از طریق ارائه کارت لایسنسهای مشکل دار به شرکای تجاریش در ایران و امارات  //

ولی طرح قطع ارتباط با کسپرسکی چگونه افشاء شد ؟

جزئیات طرح توسط سایت خبری دیسنا و با همکاری کارشناسان شرکت امنیتی دورانتاش افشاء شد .

با اجرای آن طرح قرار بود هزاران دلار لایسنس کسپرسکی توسط شرکتی که قرار بود ارتباطش را به طور کامل با کسپرسکی قطع کند در بازار ایران به فروش برسد و در نهایت پولی به کسپرسکی پرداخت نشود . ( تصفیه حساب نشود . )

مشخص نبود کسپرسکی لایسنسهای عرضه شده در بازار که در دست کاربران ایرانی بود را مسدود کند یا نه ؟

ولی در صورتی که کسپرسکی لایسنسها را به دلیل عدم پرداخت هزینه آنها مسدود میکرد ، هزاران کاربر ایرانی خریدار آنتی ویروسهای کسپرسکی نقره داغ میشدند .

با توجه به اینکه کسپرسکی سابقه بلاک و مسدود کردن لایسنسهایی را دارد که هزینه آنها به این شرکت پرداخت شده بود ، بعید نبود که این شرکت خیلی راحت همه لایسنسهای عرضه شده توسط آن فروشنده را مسدود کند .

البته آن شرکت حق داشت . زیرا کسپرسکی در طول حدود 5 سال هزاران کارت لایسنس مشکل دار به آن نماینده داد و از تعویض کارتها و یا عودت هزینه کارتها طفره رفت .

حالا نیز یکی از نمایندگان کسپرسکی ، توزیع کننده انحصاری تنها ضد ویروس ایرانی " پادویش " شده .

و اولین تاثیر قرارداد بین شرکتهای امن پرداز و پاد ، حذف کامل حساب کاربری کارشناس وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروسها " دیسنا "  از فروم شرکت امن پرداز بوده است .

دیسنا :
( وب سایتی که فعالیتهای غیر اخلاقی و غیر قانونی کسپرسکی را افشاء کرد و اطلاعات مفید و منحصر بفردی را در اختیار کاربران ایرانی قرار میدهد و فرآیند فریب دادن کاربران ایرانی را برای اشخاص و شرکتهای نامعتبر بسیار سخت و دشوار کرده .   )

اخبار مرتبط :

حذف کامل اکانت دیسنا از فروم امن پرداز ( سازنده ضد ویروس پادویش )

// دیسنا : اولین و معتبرترین خبرنامه تخصصی فارسی آنتی ویروس ها //


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران