دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

کسپرسکی که با ترفندهای بسیار و البته زحمات چندین شرکت ایرانی توانسته بود جایگاه مناسبی در بازار آنتی ویروس ایران پیدا کند به ناگهان و بعد از سال 1388 و آغاز فعالیتهای ناسالم و نادرست هر روز مشکلات جدیدی را تجربه میکند .

کمپین تبلیغاتی کسپرسکی و نکات شکایت کسپرسکی از میکروسافت

- همزمان با انتشار گزارش کارگاه آموزشی که با عنوان " امنیت سایبری ، آنتی ویروس ها و رسانه ها " که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد ، یوجین کسپرسکی با انتشار مطلبی در وبلاگ خود سعی کرده تا جنجال تبلیغاتی جدیدی راه بیاندازد .

اینبار یوجین کسپرسکی قصد دارد تا از شرکت میکروسافت به کمیسیون ضد انحصار روسیه و اتحادیه اروپا شکایت کند .

جدا از اینکه هر شخص و شرکتی حق اعتراض دارد ، این مسئله دارای نکات بسیاری است که دانستن آن برای کاربران و مدیران ایرانی میتواند مفید باشد .


الف ) چرا کسپرسکی همان ابتدا که شرکت میکروسافت آپدیت به ویندوز 10 را آغاز کرد ، اعتراض نکرد ؟

در حقیقت کسپرسکی باید در زمان ارائه آنتی ویروسهای میکروسافت Essential و Windows Defender به کمیسیونهای ضد انحصار روسیه و اتحادیه اروپا شکایت میکرد .

ب ) کسپرسکی اعتراض کرده چرا وقتی کاربر به ویندوز 10 آپدیت میکند ، در صورت همخوان نبودن ضد ویروس با سیستم عامل ویندوز 10 ، چرا میکروسافت ضد ویروس ویندوز دفندر را برای کاربر فعال میکند ؟!

ج ) کسپرسکی اعتراض کرده چرا وقتی لایسنس آنتی ویروس تجاری کاربر منقضی می شود و کاربر آن را تمدید و یا هیچ ضد ویروسی دیگری خریداری و نصب نمیکند ، چندی بعد آنتی ویروس ویندوز دفندر برای کاربر فعال می شود ؟!

( در حقیقت کسپرسکی انتظار دارد آنتی ویروس ویندوز دفندر در حالتی که کاربر هیچ محصول امنیتی فعالی بر روی کامپیوترش ندارد فعال نشود و کاربر در معرض تهدیدات سایبری قرار داشته باشد . )

( کارشناسان شرکت میکروسافت بر این نکته تاکید کرده اند که ویندوز دفندر یک محصول ضد ویروس حداقلی است تا در فاصله زمانی که کاربر سیستم جدیدی خریداری میکند دارای حداقلهای امنیتی باشد تا برای خرید یک آنتی ویروس با کیفیت اقدام کند . )

د ) ویندوز دفندر یک ضد ویروس با کیفیت پایین است . در حالی که کسپرسکی ادعا میکند محصولاتش کیفیت بسیار خوبی دارند !!

( خودتان بررسی و قضاوت کنید .)

این در حالی است که چند سال پیش نیز کسپرسکی شرکتهای ارائه دهنده ضد ویروسهای رایگان را به فریبکاری متهم کرده بود .
( شرکت اسرائیلی چک پوینت که ضد ویروسهایش با نام  زون آلارم ( ZoneAlarm ) شناخته می شوند ، از موتور کسپرسکی استفاده میکند ، خود یکی از شرکتهایی است که یک نسخه از محصولات ضد ویروس خانگی اش را به رایگان ارائه کرده .)


حذف آدرس فروشگاه آنلاین کسپرسکی



همانطور که میدانید چند سال پیش شرکت کسپرسکی نام ایران و نمایندگان ایرانی اش را از وب سایتش حذف کرد .

نمایندگان کسپرسکی با انتشار خبری از طرف سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ، حذف نام ایران از وب سایت کسپرسکی را که به دلیل کلاهبری کسپرسکی و شکایت یک شرکت ایرانی از این شرکت روسی بود ، به چیز دیگری ( افتتاح دفتر در آمریکا و تحریمهای سازمان ملل ) ربط دادند !!

ولی در طول همه این سالها آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین کسپرسکی که تحت مالکیت و مدیریت شرکت ایدکو می باشد ، تحت نام شرکت SOHA در وب سایت کسپرسکی درج شده بود .

نام سوها و آدرس وب سایت زمانی در بخش Distributor های کسپرسکی درج شده بود و سپس به بخش جداگانه ای با عنوان Online Distributor منتقل شد .
( کلآ تغییرات ساعتی و روزانه یکی از موارد عادی در بخش اسامی نمایندگان کسپرسکی است. )


حالا مدتی است که کسپرسکی آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین را نیز از وب سایتش حذف کرده !

ولی چرا  ؟


از سال 2009 میلادی تاکنون شرکت کسپرسکی نه تنها بارها با مسدود کردن بخشی از لایسنسهای تجاری مشتریانش و توزیع کارت لایسنسهای مشکل دار دست به کلاهبرداری زده ، بلکه با همکاری نمایندگانش در ایران و امارات و شبکه رسانه ای و خبرپراکنی که در به خدمت گرفته ، با انتشار مطالب نادرست و اشتباه ، هم از رسانه های عمومی و فعالان رسانه ای بی طرف سوء استفاده کرده و هم تلاش کرده تا مصرف کننده های ایرانی آنتی ویروس را فریب داده و گمراه کند .

از جمله این موارد میتوان به بولتن تبلیغاتی " کتاب سال امنیت " اشاره کرد که در آن نام شرکتهای مطرح آنتی ویروس از جمله دورانتاش ، ترندمیکرو و وب روت از لیست شرکتهای فعال در حوزه افتا و ارائه دهنده آنتی ویروسهای شرکتی و سازمانی حذف و سانسور شده است .


اخبار مرتبط :

دروغها و سانسورهای کتاب سال امنیت

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی تخصصی آنتی ویروسها