امنیت، هدیه ما به شماست.


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :دیسنا www.DISNA.ir
تاریخ:یکشنبه 16 دی 1397-11:34 ب.ظ

سودجویی برخی مدیران شبکه در فرایند انتخاب و خرید آنتی ویروس

سودجویی برخی مدیران شبکه در فرایند انتخاب و خرید آنتی ویروس

بررسی های چند ساله دیسنا نشان میدهد، بسیاری از مدیران و کارشناسان شبکه و فناوری اطلاعات در ایران، طی فرایند انتخاب و خرید آنتی ویروس، درگیر سودجویی و رشوه شده و به همین دلیل امنیت اطلاعات شرکت و سازمان را قربانی سودجویی خود میکنند.
بررسی ها نشان میدهد از 3 برند ضد ویروس کسپرسکی، ایست و آویرا، شرکتهای فروشنده آنتی ویروس های کسپرسکی، بیشترین رشوه و پورسانت را به مدیران شبکه شرکتها و سازمانها پرداخت میکنند و این مسئله فرایندی عادی و بسیار طبیعی برای فروشندگان کسپرسکی شده است.

جالب است بدانید میزان پرداختی رشوه فروشندگان آنتی ویروس 4 برند ایست، کسپرسکی ، بیت دیفندر و آویرا و همچنین فروشندگان ضد ویروسهای جعلی و تقلبی، در 2 دوره ، بعد از سال 1387 و بعد ا سال 1395 ، به شدت رشد داشته است.

از سال 1387 ( 2009 میلادی ) شرکت دورانتاش از شرکتهای پیشرو و معتبر توزیع کننده آنتی ویروس در ایران، اقدام به ارائه برندهای مطرح و پیشرو امنیتی و آنتی ویروس در بازار ایران نمود و همین مسئله باعث شده که دیگر شرکتهای فروشنده آنتی ویروس، نه تنها فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی و شایعه پراکنی بر علیه شرکت دورانتاش داشته باشند، بلکه جهت جلوگیری از خرید آنتی ویروس های شرکت دورانتاش توسط شرکتها و سازمان های ایرانی، پورسانت به متخصصین و مدیران شبکه پرداخت کنند.

همچنین شرکت دورانتاش بعد از سال 1395 تبلیغات وسیعی را برای معرفی محصولاتش در بازار ایران آغاز کرد و تلاش کرد انحصار خبری و تبلیغاتی شرکای شرکت کسپرسکی را بشکند.

از طرفی بسیاری از مدیران شبکه و فناوری اطلاعات و امنیت سایبری شرکتها و سازمانها به وسیله اطلاعات نادرست و اشتباهی که توسط فروشندگان آنتی ویروس مخصوصآ فروشندگان کسپرسکی به آنها ارائه می شود، فریب داده می شوند.

بررسی های دیسنا با همکاری شرکت دورانتاش نشان میدهد که تقریبآ همه نمایندگان کسپرسکی اطلاعات و مطالب کذب و نادرستی درباره شرکت دورانتاش و 3 برند آنتی ویروس ترندمیکرو، وبروت و سایمنتک در اختیار مدیران فناوری و شبکه قرار میدهند و به هر طریق ممکن تلاش میکنند مانع خرید آنتی ویروس های برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس توسط خریداران و کاربران ایرانی شوند.

از جمله مطالب نادرستی که برخی فروشندگان آنتی ویروس درباره شرکت دوانتاش و آنتی ویروس های وبروت و ترندمیکرو میگویند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- آنتی ویروس های وبروت و ترندمیکرو نیاز به وی پی ان دارند.
2- آنتی ویروس های وبروت و ترندمیکرو در ایران پشتیبانی ندارند.
3- آنتی ویروس های ترندمیکرو و وبروت نیاز به کار بیشتر دارند.
4- آنتی ویروس های ترندمیکرو و وبروت کاربر زیادی ندارند.
5- آنتی ویروس ترندمیکرو و وبروت کیفیت مناسبی ندارند.

و مطالب نادرست و دروغهای شاخدار دیگری که نشان دهنده ترس و هراس برخی شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ فروشندگان کسپرسکی از شرکت دورانتاش است.

جالب است بدانید طی سالهای اخیر شرکت کسپرسکی هزاران دلار از نمایندگان و مشتریان کلاهبرداری کرده و همین مسئله در کنار کیفیت پایین محصولات و پشتیبانی باعث شده تا نه تنها بخش زیادی از مشتریان و نمایندگانش را از دست بدهد، بلکه تعدادی از کارمندان و مدیران این شرکت روسی استعفاء داده و این شرکت را ترک کرده اند و یا در صورت استخدام مدت زیادی در این شرکت نمانده اند.

شرکت دورانتاش اواخر سال 2009 میلادی ، ارتباط با کسپرسکی را قطع و فروش ضد ویروسهای این شرکت را متوقف کرد.


اخبار مرتبط :



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : تحلیل و بررسی 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.